19 en 20 februari

20 februari 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Helaas...het lukte niet om alles in 1 verhaal te krijgen, hier nog 19 en 20 februari:

Woensdag 19 februari,
Na een warme onrustige nacht worden we wakker en het is zwaar bewolkt, het kleine jongetje van de Australiërs naast ons huilt alweer en in ons busje komt eindelijk de sms dat Eva gezond geboren is!
We vieren het met een gekookt eitje en ontbijten omringd door eenden, musjes en nu ook duiven, aan de picknicktafel. Eén van de eenden is zelfs zo brutaal dat ze me aan het t-shirt hangt...het duurt haar te lang voor er wat brood komt:)
Het is zwaar bewolkt, maar niks koud. We gaan na het ontbijt al de kastjes leeghalen en schoonmaken, wat er over is komt in de zak met "free goodies".
Daarna maken we ons klaar om de stad in, het begint dan zowaar te regenen....maar niet hard, wat motregen. We gaan met de bus, die is er als eerste vandaag, we moesten nog wel een sprintje maken maar een oudere mevrouw was zo aardig om even buiten te treuzelen voor ze instapte, om ons te helpen!
In de stad gekomen gaan we eerst koffie drinken bij de Burgerking, niet dat ze daar lekkere koffie hebben, maar voor de wifi! Daar zien we dus voor het eerst Eva op de foto, ze is erg lief met haar mutsje op.
We zien ook dat Sven de 10 km niet gewonnen heeft in Rusland.....ohhh wat zal die gebaald hebben...
Daarna gaan we winkelen:) we gaan eens kijken in de Japanse dollarshops, dat is best leuk, vooral als de zon niet schijnt....ze worden alleen niet rijk van ons, Etienne koopt alleen een slotje voor zijn tas...maar die krijgt hij nu niet meer open omdat de combinatie verschoot toen hij 'm instelde en dicht deed....hahaha en nu kan hij natuurlijk niet achter die combinatie komen....dat is ook de bedoeling van een slot natuurlijk:)
We slenteren dus wat door de stad, er ligt weer een ander cruiseschip, The Princess of the Sea, ze krijgen weer korting in veel winkels zien we...
We lopen ook nog naar de visafslag en de jachthaven achter het Maritieme Museum. In één van de silo's is nog een expositie van een fotograaf, hij heeft 24 uren lang een bepaald beeld van de natuur in NZ gefilmd, dat wordt nu versneld afgespeeld en het is op speciaal gecomponeerde muziek gezet, je kunt er op zitzakken voor gaan zitten, 1 filmpje moeten we zelfs bij liggen....daarna praten we nog even met de jonge fotograaf/filmer, hij heeft veel vrienden in Amsterdam....
Buiten gekomen eten we voor de laatste keer (waarschijnlijk) een TipTop hokeypokey ijsje!
We wandelen naar het pleintje voor het stadhuis en theater en drinken een borrel op het terras bij het theater, het zit er erg gezellig! Auckland is een leuke en gezellige stad. Tijdens onze expeditie langs Aziatische winkeltjes hadden we ook een restaurant gezien met een Euro-Aziatische keuken in buffetvorm.....daar gaan we heen en we hebben er geen spijt van gekregen! Van de beroemde groene NZ mosselen tot een heerlijk biefstukje en sushi en heel veel meer, we hebben heerlijk gegeten!
De bushalte is ook dichtbij en even later zijn we alweer gedoucht en zitten voor de laatste avond in het busje!

Donderdag 20 februari,
Goed geslapen! Het is nog steeds zwaar bewolkt buiten. We ontbijten voor de laatste keer buiten aan de picknicktafel, de Duitse buren komen er ook bij zitten, ze blijven nog 10 dagen dus zijn ze blij met de spulletjes die we nog over hebben. Daarna de koelkast nog schoonmaken, de laatste dingen opruimen en dan zijn we klaar!
We rijden even voor 10 uur de camping af en gaan maar richting Apollo en vliegveld...daar in de buurt tanken we voor de laatste keer, de eindstand van de kilometers in NZ komt op 7000 km gereden hier.....ook wel weer veel...
Daarna rijden we naar het vliegveldhotel, we kunnen daar nog niet inchecken, maar wel onze bagage kwijt! Naast het hotel zijn nog wat winkels en een restaurant waar we een soepkom cappuccino drinken...ze hebben er ook nog wifi, én eens een snelle verbinding! Dus is de tijd ook zo weer om....we rijden naar Apollo, we hoeven maar even te wachten en dan is dat ook allemaal weer geregeld, de borg wordt teruggestort, de waterkoker ook:)
Ze bekijken de campers hier trouwens een stuk serieuzer dan in Australië, ze gaan zelfs met een spiegel het dak bestuderen....
Ze willen ons gerust een lift geven naar het vliegveld en ook vast wel naar het hotel, maar we zeggen "we lopen wel" ...het is maar 2,5 km, is wel even lekker dus! Het is trouwens erg benauwd buiten. We lopen langs een moslimschool, allemaal jongens in jurkjes met petjes en meisjes in de sluiers, we hadden net gisteren tegen elkaar gezegd "wat zie je hier weinig moslims".....
Bij Apollo was het trouwens net of je in New Delhi een camper inleverde i.p.v. in Auckland...
In het hotel moeten we nog even wachten en dan kunnen we naar de kamer, wel lekker om ineens wat meer ruimte te hebben, we gaan dus onze tassen reorganiseren, die van mij kan bijna niet meer dicht:)
Beneden in de hal staat een weegschaal...die van mij lijkt dan voller maar is wel 5 kilo lichter dan die van Etienne....
We gaan straks proberen om bij het restaurant van vanmorgen de blog bij te werken, maar dit gaat vast zonder foto's worden hoor, die komen dan later wel!
Morgenochtend vroeg, 6.50, vliegen we naar Singapore, hopelijk hebben we daar een hotel waar ze niet van die idiote hoge prijzen vragen voor een beperkt aantal MB's.....
We blijven daar 3 nachten en zijn 25 februari in de loop van de dag weer op Schiphol!